Ons assortiment

Meer dan 100.000 bed- en matrascombinaties

Dat zijn er heel wat. Je zou er keuzestress van krijgen. Maak je niet druk. Door de juiste vragen te stellen en goed te kijken komen we snel bij de combinatie die het beste bij jou past. En dat geldt niet alleen voor je bed of matras. We hebben een naast een uitgebreid assortiment kwaliteits matrassen en boxsprings ook seniorenbedden, zorgbedden, ledikanten, lattenbodems, dekbedden en hoofdkussens. Eventueel nog voorzien van bijpassend bedtextiel. We hebben alles in huis voor een goede nachtrust. Zodat je iedere dag uitgerust kunt opstaan.

Slaapadvies_van_dijk_NL_stikselSlaapadvies_van_dijk_NL_stiksel
Slaapadvies_van_dijk_afbeelding_maatwerkSlaapadvies_van_dijk_afbeelding_maatwerk
Slaapadvies_van_dijk_afbeelding_schaduwSlaapadvies_van_dijk_afbeelding_schaduw

Advies en tips voor een goede nachtrust

Slapen heeft maar één doel: je lichaam en geest zoveel mogelijk ontspannen om de volgende dag weer optimaal te kunnen functioneren. Om voor deze ontspanning te zorgen is het noodzakelijk om een aantal dingen te doen of juist niet te doen voor het slapen gaan.

Voldoende beweging zorgt voor een natuurlijke vorm van de hormoonspiegels, waardoor je 's avonds makkelijker in slaap komt.

Gaan slapen en opstaan op vaste tijden zorgt voor balans in je hormonen. Het menselijk lichaam houdt van regelmaat. Uitslapen is soms erg verleidelijk en het is ook niet erg om dit af en toe te doen. Beperk het uitslapen echter tot een minimum. Het verstoort je bioritme.

Een slaapkamer moet zo donker mogelijk zijn. Wanneer het niet voldoende donker is maakt je lichaam serotonine aan, waardoor je stemming wordt beïnvloed, maar serotonine regelt ook dat je wakker bent. Als het donker is wordt serotonine omgezet in melatonine, het slaaphormoon.

De temperatuur op de slaapkamer is erg belangrijk voor een goed slaapritueel, maar ook voor de hygiëne. De beste slaapkamertemperatuur ligt tussen de 12 en 17 graden. Dit slaapt gezonder en voorkomt tevens een ongeremde groei van huisstofmijt. Het is niet nodig om een slaapkamer te verwarmen. Goede ventilatie is wel zeer belangrijk.

Alcohol lijkt een prima 'slaapmutsje'. Laat je echter niet misleiden. Alcohol bevordert inderdaad het inslapen, maar verstoort gedurende de nacht de rust die we zo hard nodig hebben. Pas hier dus mee op.

Ontspanning voor het slapen gaan bevordert de natuurlijke drang om te slapen. Lees een ontspannend boek, of maak een rustige avondwandeling. Een kopje kruidenthee werkt rustgevend en zal de slaap bevorderen. De liefde bedrijven voor het slapen gaan heeft een gunstig effect. Het bevordert de aanmaak van oxytocine, dat op zijn de beurt de aanmaak van endorfine bevordert, waardoor we beter kunnen slapen.

Het oogt misschien wel lekker netjes, maar je bed 's morgens meteen opmaken is medisch gezien niet zo'n heel best idee. Zeker niet voor allergiepatiënten. Huisstofmijten zijn dol op een warme, vochtige omgeving. Als je je bed 's morgens meteen opmaakt, houd je de warmte en vochtigheid in bed. Onbewust creëer je zo een ideaal broednest. Het is daarom beter is om je bed gedurende de dag onopgemaakt te laten. Zo hebben de lakens de tijd om af te koelen en op te drogen. De mijten raken gedehydrateerd en sterven of zoeken andere oorden op.

Last but not least: zorg voor een goed bed. Je brengt circa 30% van je leven in bed door. Waarom zou je dan niet voor het beste kiezen? Een goed bed zorgt voor een weldadige nachtrust en een heerlijk gevoel overdag. In de nacht ontspannen betekent dat je de spanning van elke nieuwe dag veel beter aankunt. Omdat slapen iets individueels is, is het belangrijk om deskundig advies in te winnen bij het kopen van een bed en/of matras. Samen gaan wij graag op zoek naar wat de beste, op maat gesneden oplossing is voor jou.

Slaapadvies_van_dijk_stikselSlaapadvies_van_dijk_stiksel

Slaap Lekker Garantie

Uitgerust opstaan. Dat is onze belofte. We zijn ervan overtuigd dat ons aanbod en onze service zo goed zijn dat je altijd de juiste aankoop bij ons doet. Daarom geven we een Slaap Lekker Garantie. Mocht blijken dat jouw keuze toch niet aan je verwachtingen voldoet, dan gaan we altijd in overleg en proberen altijd naar een goed eindresultaat toe te werken. Wie droomt daar nou niet van.

Bekijk hier de voorwaarden van de Slaap Lekker Garantie.

Slaapadvies_van_dijk_afbeelding_slaapgarantieSlaapadvies_van_dijk_afbeelding_slaapgarantie
Slaapadvies_van_dijk_afbeelding_schaduwSlaapadvies_van_dijk_afbeelding_schaduw

Advies nodig? De koffie staat klaar

Heb je vragen, twijfels over je bed of bijvoorbeeld een aandoening als reuma of artrose? En wil je uitgerust opstaan. Kom dan langs in onze winkel voor een eerlijk en persoonlijk advies.

Slaapadvies van Dijk
Geerstraat 29
8261 HL Kampen
038 - 331 34 85
info@slaapadviesvandijk.nl

Openingstijden
Maandag: gesloten (op afspraak mogelijk)
Dinsdag: 9.30 - 18.00 uur
Woensdag: 9.30 - 18.00 uur
Donderdag: 9.30 - 18.00 uur
Vrijdag: 9.30 - 20.00 uur
Zaterdag: 9.00 - 17.00 uur

 

Slaapadvies_van_dijk_afbeelding_footer-2Slaapadvies_van_dijk_afbeelding_footer-2
Slaapadvies_van_dijk_afbeelding_schaduwSlaapadvies_van_dijk_afbeelding_schaduw